۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۴۱

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی قزوین:

رویداد «هوای نو» با هدف ترسیم نگاه امروزی به هیئت برگزار می‌شود

رویداد «هوای نو» با هدف ترسیم نگاه امروزی به هیئت برگزار می‌شود

قزوین-مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی قزوین گفت: رویداد ملی برگزیدگان سال هیئت و تشکل‌های دینی ایران تلاش می‌کند قرائتی جدید در دنیای امروز و آینده از هیئت ارائه کند.

جواد نظری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به هوای نو سومین مهرواره برگزیدگان سال هیئات و تشکل‌های جمهوری اسلامی اظهار کرد: هوای نو به عنوان بزرگ‌ترین رویداد ملی برگزیدگان سال هیئت و تشکل‌های دینی جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند قرائتی جدید در دنیای امروز و آینده از هیئت ارائه کند؛ قرائتی که دستی در گذشته نگاهی به حال و برنامه‌ای برای آینده دارد.

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد: کمک به ارتقا سطح نگرش و نگاه و رویکرد هیئت‌ها و اصحاب هیئت در مواجهه با عموم مردم به‌گونه‌ای که همه ایرانی‌ها با سلایق مختلف مخاطب هیئت باشند و تلاش برای تغییر نگاه عموم مردم به هیئت به‌واسطه تغییر تصویری که رسانه‌ها از هیئت ارائه می‌دهند؛ به‌گونه‌ای که هیئت محصور در زمان خاص مناسبتی و یا سبک‌های خاص عزاداری نباشد، دو هدفی هستند که در بخش به آن پرداخته می‌شود.

وی ادامه داد: این درست است که هوای نو یک رویداد ملی است اما گفت‌وگو و مطالبه گری، انتقال تجربه‌ها و کارگاه‌های سراسر آموزش در برنامه‌ها قرار دارد و جمعی از کارشناسان و فعالان حوزه هیئات درباره کارهای یکدیگر و تلاش‌های بزرگ و سترگ هیئت‌های مختلف صحبت می‌کنند و حرف آنانی که در نشست‌های ملی هیئت حاضر می‌شوند شنیده می‌شود.

این مسئول مطرح کرد: مطالبه گری از مسئولان مرتبط با امر هیئت، ارائه تجربیات نشست‌های ملی هیئت برای انتقال تجربه‌های زیسته هیئتی‌ها و برگزاری برنامه‌های کارگاهی و آموزشی برای داشتن هیئتی پویا کارآمد، مؤثر و جذاب در این نشست‌ها برنامه‌ریزی شده است.

مهلت ثبت‌نام تا پایان شهریورماه

وی با تأکید بااینکه مهلت ثبت‌نام مهرواره هوای نو تا پایان شهریورماه است ادامه داد: هیئت‌ها برای شرکت در این مهرواره می‌توانند به سایتhavayenoo.ir مراجعه کرده و در بخش موردنظر ثبت‌نام کنند و سپس اطلاعات و رشته موردنظر خود را وارد کرده و در نهایت پس از ارسال مستندات و تکمیل ثبت‌نام جزو شرکت‌کنندگان این مرحله باشند.

نظری با بیان اینکه هیئت‌ها می‌توانند در همه محورها و رشته‌ها شرکت کنند ابراز کرد: در صورت راه یافتن به مرحله داوری، کارشناسان دبیرخانه برای دریافت مستندات تکمیلی با ثبت‌نام کنندگان تماس می‌گیرند.

برگزاری مهرواره هوای نو در دو مرحله استانی و کشوری

وی با اشاره به اینکه این مهرواره در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود و مرحله استانی آن در فصل پاییز است گفت: بخش «نهاد هیئت» شامل کارکردها، توانمندی‌ها، برجستگی‌ها، تأثیرات اجتماعی، فکری فرهنگی هنری و رسانه‌ای و هر آنچه نسبتی با سایر عوامل اثرگذار در جامعه دارد می، شود که در ۹ رشته از جمله هیئت و آئین برگزاری، هیئت و اقتصاد، هیئت و بانوان، هیئت و خانواده، هیئت و قرآن، هیئت هنر و رسانه، هیئت و امداد اجتماعی، هیئت ساختار و تشکیلات و هیئت و نوجوانان است.

این مسئول عنوان کرد: بخش دوم بخش «ارکان هیئت» مشمول سازمان دهندگان ارکان هیئت در محورهای شاعر، ستایشگر، سخنران و مدیر هیئت بوده و در ۱۱ رشته از جمله شاعر و هیئت، شعرخوان هیئت، نوحه‌سرا، منبر بین‌الملل، منبر نوجوان، منبر خانواده، بانوان سخنران، مدیحه خوان، ادعیه خوان، نوحه‌خوان و مدیر هیئت است.

وی تشریح کرد: بخش «تولیدات هیئت» در ۵ رشته طراحی و فضاسازی، نرم‌افزارها، تولیدات صوتی و تصویری، محصولات کاربردی و نشانه هیئت تعریف می‌شود.

نظری خاطرنشان کرد: در بخش «فراهیات» علاوه بر آنکه به حامیان هیئت‌ها پرداخته می‌شود پذیرای مجموعه آثار و خدمات هنری و رسانه‌ای، آموزشی و پرورشی و شبکه‌سازی برای هیئت‌ها در محور مجموعه‌های فرهنگی و اجتماعی شامل خدمات هنری و رسانه‌ای، خدمات آموزشی و پرورشی، خدمات شبکه سازان و در محور حامیان شامل نهادهای حامی و افراد حامی می‌شود.

بخش بین‌المللی تک رشته «هیئت و جهان‌اندیشی» تعریف شده است

این مسئول بیان کرد: در بخش بین‌المللی تک رشته «هیئت و جهان‌اندیشی» برای کسانی است که دغدغه بین‌المللی و اندیشه جهانی دارند و شامل هیئت‌هایی که مسائل جهانی و بین‌المللی نقطه توجهشان هست و هیئت‌های غیر ایرانی مقیم ایران می‌شود و این هیئت‌ها می‌توانند در تمام ۳۱ رشته موجود شرکت کنند.

کد خبر 6218390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha